Friday, May 29, 2009

Bi oilgoson - ANLADIM

Can Yucel minii hamgiin durtai Turk yaruu nairagchdiing neg, tiimees tuunii 'Anladim' (Bi oilgoson) shulgiig mongol ruu orchuulah gej oroldov.
------------------

Anladim
Bi oilgoson

Bunca zaman bana anlatmaya çalıstığını,
kendimi bulduğumda anladım.
Ene olon jiliin tursh nadad oilguulah gej oroldsoniig chin,
ooriigoo bi olohdoo oilgoson.

Herkesin mutlu olmak için başka bir yolu varmış,
Kendi yolumu çizdiğimde anladım..
Hun bolgonii jargaltai boloh tus tusdaa zam baidag yum bna,
Ooriinhoo zamiig zurahdaa oilgoson.

Bir tek yaşanarak öğrenilirmiş hayat, okuyarak, dinleyerek degil..
Bildiklerini bana neden anlatmadığını, anladım.
Amidrald zovhon amidraad suraltsdag yum bna, unshaad, sonsood bish..
Meddeg zuilee nadad yagaad heleegui chin oilgoson.

Yüreğinde aşk olmadan geçen hergün kayıpmış,
Aşk peşinden neden yalınayak koştuğunu anladım..
Zurhendee hair teegeegui odor bur aldagdal gene,
Hair hooj yund nutsgen holoor guiseniig chin oilgoson.

Acı doruğa ulaştığında gözyaşı gelmezmiş gözlerden,
Neden hiç ağlamadığını anladım..
Zovlon tuildaa hurehed nulims gardaggui gene nudnees,
Yagaad neg ch uildagguig chin oilgoson.

Ağlayanı güldürebilmek, ağlayanla ağlamaktan daha değerliymiş,
Gözyaşımı kahkaya çevirdiğinde anladım..
Uilsaniig ineelgej chadah ni, uilsantai hamt uilahaas iluu chuhal gene,
Nulismiig min ineed bolgoj oorchlohod chin oilgoson.

Bir insanı herhangi biri kırabilir,
Ama bir tek en çok sevdiği acıtabilirmiş,
Çok acıttığında anladım..
Huniig hen negen gomdooj chaddag,
Gehdee zovhon hamgiin hairtai hun l ovtgoj chaddag gene,
Mash iheer ovtgohod chin oilgoson.

Fakat, hakedermiş sevilen onun için dökülen her damla gözyaşını,
Gözyaşlarıyla birlikte sevinçler terkettiğinde anladım..
Gehdee, hairtai hun tuunii toloo dusaasan dusal nulims buriig daadag gene,
Nulimstai hamt bayar hoorol orhij odohod oilgoson..

Yalan söylememek değil, gerçeği gizlememekmiş marifet,
Yüreğini elime koyduğunda anladım..
Hudlaa helehgui ni bish, uneniig nuuhgui baih ni avyas gene,
Zurhee algan deer min tavihad chin oilgoson..

''Sana ihtiyacim var, gel ! '' diyebilmekmiş güçlü olmak,
Sana ''git'' dediğimde anladım..
"Chi nadad heregtei, ireech!" gej heleh ni tenheetei bh gene,
Chamd "yav" gej helehdee oilgoson..

Biri sana ''git'' dediğinde, ''kalmak istiyorum'' diyebilmekmiş sevmek,
Git dediklerinde gittiğimde anladım..
Neg ni chamd "yav" gehed, "uldehiig husch bna" gej helj chadval hair ter gene,
Yav gej helehed ni yavsandaa oilgoson..

Sana sevgim şımarık bir çocukmuş,her düştüğünde zırıl zırıl ağlayan,
Büyüyüp bana sımsıkı sarıldığında anladım..
Chamaig hairlasan setgel min erh huuhed baij, unah bolgondoo uildag,
Tom bolj namaig tevrehed ni oilgoson..

Özür dilemek değil, ''affet beni''
Diye haykırmak istemekmiş pişman olmak,
Gerçekten pişman olduğumda anladım..
Uuchlal guih bish, "namaig uuchil"
Gej hashgirhiig huseh gene haramsah ni,
Uneheer haramssandaa oilgoson..

Ve gurur, kaybedenlerin,acizlerin maskesiymiş,
Sevgi dolu yüreklerin gururu olmazmış,
Yüreğimde sevgi bulduğumda anladım..
Bardam zan, yalagdagchdiin, doroi humuusiin mask gene,
Hair duuren zurhend bardam zan baidaggui gene,
Zurhendee hair bulahdaa oilgoson..

Ölürcesine isteyen,beklemez,
Sadece umut edermiş bir gün affedilmeyi,
Beni affetmeni ölürcesine istediğimde anladım..
Uhtelee hussen hun, huleedeggui,
Zovhon neg odor uuchlal olohiig naiddag gene,
Namaig uuchlahiig chin uhtelee husehdee oilgoson..

-Can Yücel

No comments: