Monday, August 27, 2007

The Swedish way

Sweden. benim yeni ulkem. kendimi artik gocmen kuslar gibi hissediyorum. gereesee anh garsanaas hoish barag 10 jil ongorch. odoo dahiad heden jil ch boloh yum bilee. nuudliin shuvuu shig nisch nisch suuliin buudal l eh oron min boloh baih. neyse biraz yeni ulkemden ve ilk izlenimlerden bahsedeyim.

... bir bina var.. 3 kat. ben 2.katta ikamet edicem. asansorden cikinca solundaki koridora gireecen ve soldan 2.kapi. zaten ustunde 320 numara yazar. odam guzel. sandigim kadar kucuk degil. biz yurtta kalirken bunun kadar odada 4 kisi kaliyorduk ve bir dolap, bir yataktan baska esyamiz olmazdi. ama burda odamda yatak, kocaman calisma masasi, tam ustune kitaplik, komidin, kucuk bir masam daha, 2 sandaliye. biri sallanacakli :). kendi lavabom var. bu sadece elimi yuzumu yikamak icin. koridorimsi birsey yapip odadan ayirmis orayi. orada kozmetik esyalari koymak icin dolap, ayna. hatta 4 kapili ve bir kapisinda kocaman ayna olan kocaman elbise dolap var. odam boyle. diger hersey shared. mutfak, banyo ve tuvalet. mutfak ve banyo neyse de tuvalet´n shared olmasi en kotusu :( banyo ve tuvaleti erkeklerle paylasican cunku. onun icin bende ya cok gec yada cok erken banyo ediyom kimsenin olmicagini umit ederek :) mutfakta yemek yapmak icin temel olan hersey var. gecen gun aksam yemek yapmaya niyetlendim ama ocagi acamadim ve yemek de yapamadim. yemek yapamadim bari balik yeyiim dedim ama acmak icin de bicak bulamadim :( sonra istanbuldan getirdigim 1 paket hazir corbayi icip yattim. bu hazir corba isime cok yarardi aslinda. mesela simdi kis olucak, usuyecen, hemen bi su kaynat ic bi bardak corba deme..

sonra alisveris yapmaya gittim.. burasi biraz pahali. yaklasik 4 ytl otobuse biniyon. 4ytl = 3$ = 20sek diye hesapliyom. 20sek-s ucuzsa aliyom yani ehhehe.. mesela ekmek 16sek, ton balik 6sek, corned beef 18sek, pirinc 7sek, makarna 4sek aldim galiba. tabi indirimli yada supermarketin kendi urunu daha ucuz. ekmek cok pahali anlamadim bende. okulda yemek 41sek. okulun yemegi guzel ama hergun 41sek yemek icin veremezsin. yakinda bisiklet alsam iyi olucak. otobus pahali ya. gerci aylik kart aldim. ilk ay heryeri taniyana kadar otobuse binerim diye. bizim yurttan okul yurursem 30 dk. ogrenciler yuruyorlar. zaten cogu bisiklet almis simdiden. 2nd hand bisiklet 200-300sek bulurum belki.

isveclileri cok soguk uzak insan diyorlar. zaten hic isvecli ile tanismadim daha.ama isvec haric herkesle tanismtim. dunyanin her yerinden insanlar var. okulda ya exchange student olaraka yada master icin gelmisler. bu hafta 'introduction week' geed okuldan hep birseyler organize ettiler. bugun bile okul bizi adaya goturecekti. gerci cok erken kalktim bugun cok da hazirlandim sonra otobusle gidecektim okula ama cmrts gunleri otobus az gittigini nerden bileyim. gec kaldim ve okula geldigimde herkes gitmis :( arkandan gideyim dedim ama yine otobus yoktu.. studen id card-aa avsan. her kapiyi acarmis okul, sinif, lab, computer room butun kapiyi acar hehehe. okul cooook coook guzel.. super hayran oldum ya. hersey ogrenci icin dusunulmus. siniflar guzel, lab´lar tam donanimli. en onemlisi her koridorda kucuk kucuk odalar var. 'group-room' deniyor. icinde masa, 5-10 sandalye ve tahta var. bu odalar o kadar cok ki.. orda oturuyorsun ders calisiyorsun, grup calismalar yapiyorsun kimse sizi rahatsiz etmiyor.


***************

No comments: